torsdag 8 januari 2009














Välkomna till min blogg.

Som ni ser grundlades mitt antik- och motorintresse redan i unga år.
"Ågedynan" finns fortfarande kvar i samlingarna men mössan och de fina skorna är borta sedan länge. Bilen tillhörde min morfar som var snickare och även min extrapappa på somrarna.
På sommarlovet fick jag åka rälsbuss till mina morföräldrar och min moster i Dalarna och när jag väl var borta kunde mina föräldrar ta en välbehövlig semester.

Ett par år efter att bilden är tagen åkte min morfar in i garaget med sågbocken fastsurrad på biltaket. Han hade tydligen glömt bort den och for glatt vinkande in i garaget i en väldig fart. Jag satt på det intilliggande härbrets trappa och såg hur sågbocken tog i garagetaket, bilen åkte upp på bakhjulen och kom ut lika fort igen. Det var det roligaste jag dittills sett i mitt unga liv, men jag vågade bara inte skratta.
Jag hade stor respekt för min morfar, och den här dagen skrattade han inte .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar